بررسی سیستم ترمز ضد قفل

هدف از این پایان نامه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات72حجم0/980 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک ویژگی های ABS در حالتهایبررسی سیستم ترمز ضد قفل|42052838|aid|دانلود پایان نامه سیستم ترمز,دانلود پایان نامه سیستم ترمز ضد قفل,اجزای سیستم ترمز ضد قفل,مراحل کارکرد سیستم ترمز ضد قفل,بررسی سیستم ترمز ضد قفل,بررسی سیستم ترمز ABS,دانلود پایان نامه سیستم ترمز ABS,دانلود پایان نامه سیستم ترمز ای بی سی,دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی سیستم ترمز ضد قفل هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

هدف از این پایان نامه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات72حجم0/980 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک ویژگی های ABS در حالتهای بحرانی كه راننده با عواملی مانند سطح جاده مرطوب و لغزنده ، رسیدن به یك مانع غیر قابل انتظار و مرتكب شدن اشتباه توسط رانندگان دیگر و افراد عابر مواجه می شود ، این عوامل باعث ترمز زود هنگام خواهد شد و ممكن است خساراتی را به اتومبیل وارد سازد از جمله اینكه از جاده منحرف می شود . در این موارد بحرانی است كه نقش ABS روشن می شود . ـ ABS باید با تأكید دقیق روی سلامتی ، با توجه به حساسیت ترمز در سر پیچ باید قادر باشد با توجه به وضعیت جاده ،( از قبیل جاده های خشك با اصطكاك بالا یا سطوح یخی ) عكس العمل فرمان اتومبیل را حفظ نماید تا اتومبیل منحرف نشود .ـABS باید از ضریب اصطكاك بین تایر و سطح جاده حداكثر بهره برداری را بنماید ، تا اثر بهینه داشته باشد . بشرط آنكه ثبات اتومبیل و فرماندهی آن به مسافت ترمزی مینیمم ، تقدم داشته باشد . این احتیاجات باید بدون توجه به اینكه آیا راننده تمام قدرت خود را برای ترمزگیری بكار برده است و یا اینكه فشار پدال ترمز را بتدریج زیاد می كند تا چرخها قفل شود ، برآورده شود . ـ سیستم كنترل ترمز باید همواره در حال عملكرد بهینه باقی بماند و در تمام محدوده های اتومبیل باید مؤثر باشد . ـ سیستم كنترل ترمز باید قابلیت تعدیل سرعت برای تغییر در اصطكاك سطح را داشته باشد برای مثال روی جاده خشك با تكه های یخ ، هر قفل چرخ باید چنان محدودیتی داشته باشد كه پایداری اتومبیل و عكس العمل فرمان حفظ شود.ـ در طول یك پیچ ، اتومبیل باید ثبات و پایداری فرمان را حفظ كند ، درحالیكه ترمز در كوتاهترین فاصله عمل می كند . دراینجا یك شرط موجود است و آن اینكه سرعت اتومبیل باید بقدر كافی پائینتر از سرعت حد Cornering باشد . حد سرعت Cornering بالاترین سرعتی است كه یك اتومبیل می تواند یك منحنی با یك شعاع تعریف شده را طی كند . ـ عملكرد جهت تعدیل پس ماند ترمز ( ادامه ترمز موقعی چرخ آزاد شده است ) و تأثیرات موتور ( ترمز با بكار گیری كلاچ ) باید با سرعت هر چه تمامتر انجام شود .ـ اتومبیل نباید به نوساناتی كه در شروع درگیری ترمز ایجاد می شود حساسیت داشته باشد . سیستمهای ABS می بایست اثرات ممان پیچشی انحرافی Yaw moment ، را هنگام ترمزگیری روی سطح جاده و تایر حداقل نماید .ـ یك مدار كنترلی باید وجود داشته باشد تا دائماً روی كاركرد ABS نظارت داشته باشد . این كنترل موقعی انجام می شود كه سیستم یك نقص پیدا كند ، بطوریكه پاسخ ترمز اثر بدی داشته باشد ، این نقص توسط روشن شدن یك سوئیچ ABS منعكس می شود . یك لامپ نشان دهنده راننده را به این حقیقت خبر می دهد كه فقط سیستم ترمز بدون ABS عمل می كند . کلمات کلیدی:سیستم ترمزسیستم ترمز ضد قفلاجزای سیستم ترمز ضد قفلمراحل کارکرد سیستم ترمز ضد قفل فهرست مطالب-فصل اول:مقدمه و تاریخچه : فصل دوم : سیستم ترمز ضد قفل ABS ــ ویژگی های ABS ــ نیروهای دینامیکی در چرخ ترمز شده : ــ مفهوم کنترل توضیح : ــ چرخه کنترلABS ـــ سیستم کنترل شده : ـــ متغیرهای کنترل شده ---- متغیرهای کنترل شده برای چرخهای متحرکdriven- wheel ــ سیکلهای کنترل واقعی ـــ چرخه کنترل ترمزی روی سطح جاده لغزنده ضریب نیروی ترمزی پائین ـــ چرخه کنترل ترمزی با تأخیر در گشتاور انحرافی : Closed – Loop Braking Control With Yawing moment build up delay ــــ GMA1 سیستم تأخیری در گشتاور انحراف ــــ GMA2 ـــ چرخه کنترل برای ALL wheel Dirven AWD ـــ سیستمهائی که همه چرخها متحرک هستند ADW ب : دومین سیستم : ج : سومین سیستم : ــ عملکرد ABS ـــ تأخیر در گشتاور پیچشی جانبی ــ مدلهای سیستم ABS ـــ مدل ABS 2S -ـ مدل ABS 5.0 ــ چرخه فرآیند کنترل Closed – Loop control process ــ کارکردهای کنترلیmonitoring Functions ــ تشخیص عیب: ــ مدل ABS5 . 3 ــ مدل سیستم ABS 2E بوش ــ اجزای سیستم ترمز ضد قفل ABS ـ ـ ـ سنسورهای سرعت چرخ Wheel speed sensor : ــــ سنسور سرعت چرخDF2 ــــ سنسور سرعت چرخ DF3 --ـ واحد کنترل الکترونیکیElectronic control unit ــــ واحد کنترل برای ABS 2S الف ـ مدار ورودی : Input circuit ب : کنترل کننده دیجیتالی : Digital controller ج : مدارات خروجی : Output circuits Driver stage مرحله گرداننده راننده تقویت کننده های خروجی ــــ واحد کنترل الکترونیکی برای ABS5.0 --- تعدیل کننده فشار هیدرولیکی: Hydraulic pressure moduator ــــ تعدیل کننده فشار هیدرولیکی برای ABS 2S الف : پمپ چرخشی : Return ump ب: انباره یا مخزن : Accu mulator ج : شیر سلونوئیدی / : طرح : مراحل کارکرد : الف : مرحله مسدود کردن فشار : Pressure build up phase ب : مرحله نگهداری فشار : pressure – holding phase ج: مرحله کاهش فشار : Pressure – reduction phase : ــــ تعدیل کننده فشار هیدرولیکی برای ABS5.0 الف : پمپ برگشت : ب: مخزنها و محفظه های ضربه گیرaccumulators and damper chambers ج : شیرهای سلونوئیدی / : Selonid Valve 2/2 ــــ واحد هیدرولیکی برای ABS / ABD5 ـــ مدارات الکتریکی : Electrical Circuits منابع




"